No a teraz lamerskie pytanie, co się by stało jakbym przestawił za mocno wał korbowy? na wartości wykraczające mocno poza +/-3, bo mechanik mnie zlał i powiedział, że jak palił zimą i jak nie ma błędów to nie ruszać, a ja bym to chyba jednak ustawił książkowo. Ale nie chce też zrobić kuku :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 15:38 ]
I czy to normalne, że amplituda wartości waha się o 1,0? Czyli po odpaleniu -2,9, a w czasie jazdy wskakują na -2,4 lub -3,4?
Heh
Powiem tak...
Albo zrob sobie to sam....(ja bym zrobil) - albo nie jedz nigdzie, nie plac... i niech bedzie tak jak jest - jest to zbyt prosta czynnosc zeby placic za nią u mechanika.
Bład jest tego co wymienial rozrząd.
Pozdrawiam
PS
Ja reguluje jutro w swojej
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Chyba spróbuje samemu, miałem tylko obawy czy czegoś nie spierd..., ale dostałem odpowiedź, że najwyżej nie odpalę jak za mocno przestawię. Zobaczę co zmiana zmieni, bo obecne w mieście pali ok. 6,5, odpala na dotyk, przy mrozach było tak samo, nieraz przy ok 0-4C, zatrzęsie budą (może autosugestia lub dwumasa) i obroty 1000, po chwili spadają. Wychodzę z założenia, że nieraz naprawienie czegoś może bardziej popsuć. Jedyne co mnie irytuje, że ktoś tego nie dopilnował przy wymianie i wszyscy do których dzwonię, na razie z ciekawości, to mówią nie ruszać, co utrudnia mi znalezienie zakładu na przyszłość . Czy to ustawienie ma tylko wpływ na uruchomienie auta, czy na kulturę pracy i spalanie ogólnie?
No ma wpływ na kąt wtrysku(zapłon) wiec jak dla mnie na wszystko.
Wstrzymaj się do jutra... moze nagram filmik jak to robie u siebie i wszystko bedzie jasne.
Ustawione na -1... kazałem zakrecic koło i juz nie ruszac.
I teraz jakie efekty.. na szybko na plus:
- spalanie na wolnych 0,5
- motor bardziej miekko pracuje na wolnych, moze minimalnie lepiej sie wkreca na obroty , a moze to tylko siła sugestii.
Ale nie ma nic za darmo... Octa wyraznie gorzej zaczeła odpalac... nie od strzalu tylko trzeba 2-3 razy obrocic wałem.
Przyczyn takiego stanu rzeczy moze byc kilka:
- auto mialo problem z paleniem na cieplym (znany blad w mapie startowej) i jakis sprytny mechaniik "poprawil" w ten sposob odpalanie"
- rozrzad zostal ze zalozony przy wymianie i trzeba bylo podciagnac na regulacji zeby odpalił ( mniej prawdopodobne)
Co ciekawe przy kolejnej probie dojscia do "zera" auto odpaliło przy + 10 !!!
Ale byly tez takie polozenia przy ktorych odalic nie chcialo i zapisywał sie w pamieci bład czujnika G40 (polozenia wałka).
Pojezdze teraz na tych -1 zobacze jak bedzie sie zachowywało auto.
Pozdrawiam
PS
Temat mnie bardzo zainteresował i postanowilem go zglebic... jak sie dowiem czegos konkretnego... podziele się z Wami.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Ustawione na -1... kazałem zakrecic koło i juz nie ruszac.
I teraz jakie efekty.. na szybko na plus:
- spalanie na wolnych 0,5
- motor bardziej miekko pracuje na wolnych, moze minimalnie lepiej sie wkreca na obroty , a moze to tylko siła sugestii.
nie no miałeś dość konkretnie przesunięty rozrząd, w jednym z wątków pojawiła się informacja, iż odchylenie o więcej niż 3 stopnie to około 10KM mniej i to jest w zgodzie z Twoim odczuciem o lepszym wkręcaniu na obroty
[ Dodano: Pią 06 Kwi, 12 16:52 ]
Zamieszczone przez natash
No to ja nie ruszam
gdybyś jednak w jakiś cieplejszy dzień zmienił zdanie to kowal2002 opisał to ładnie z rysunkiem jak się zabrać na parkingu. Podstawowe narzedzie już masz.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Boisz sie ze Ci zacznie gorzej odpalac... nie sądze... tak jak napisałem problem z odpalaniem wynika z czego innego.
Zakladając ze rozrzad zostal ustawiony prawidlowo przy kącie synchro ustawionym w okolice 0... Octa powinna palic od strzała.
Pozdrawiam
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Trochę odgrzeję temat. Po wymianie rozrządu jak i przed auto jeździło ale nie tak jakbym chciał. Sprawdziłem VCDS-em kąt synchronizacji i okazało się, że jest -2.4 a podczas jazdy przy rozpędzaniu wskakiwał na -2.9. Miałem wrażenie że trochę "klepie" silnik i spalanie chwilowe 0.6-0.7 l/h. Przestawiłem na 0.0 silnik przestał klepać i spalanie chwilowe spadło na 0.5 l/h, auto bardziej ochoczo przyspiesza, wcześniej tak jakby nie chciało mu się jechać. Pewnie bym nie ruszał i przyjął że to auto tak ma jeździć, ale odkąd jeżdżę (jako pasażer) również Jettą 1.9TDI BXE to mam już porównanie i moje BXE jeździło gorzej. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej.
Komentarz